Aerobik TBC (Total Body Conditioning) - to jedna z najpopularniejszych odmian aerobiku, która zapewnia trening mięśni posturalnych przy pomocy odpowiednio dobranego zestawu ćwiczeń.

TBC jest treningiem ogólnorozwojowym i kompleksowym, który skupia się na ćwiczeniach mięśni wszystkich partii ciała od ramion poprzez linię biustu, brzuch, pośladki i uda, czyli wszystkie newralgiczne miejsca, które pozbawione ćwiczeń ulegają zwiotczeniu i osłabieniu. Tam też odkładają się pokłady niechcianej tkanki tłuszczowej. Ogólnie zajęcia zawierają dwie grupy ćwiczeń: aerobowe, które zapewniają spalanie tkanki tłuszczowej oraz siłowe, które pozwalają wyrzeźbić mięśnie. Trening wpływa również korzystnie na zwiększenie wydolności fizycznej organizmu, a także wzmocnienie siły mięśni. 

Zajęcia odbywają się w rytm szybkiej muzyki dyskotekowej, którą dobieram odpowiednio do ćwiczeń na poszczególnych zajęciach. Ćwiczenia są efektywne, ale też stosunkowo łatwe i nie zawierają żadnych ryzykownych ewolucji, dzięki czemu możliwość kontuzji jest minimalna. Dlatego zajęcia te należą do bezpiecznych. Nie jest wymagane również szczególne przygotowanie. Z tego powodu można je polecić osobom początkującym, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem. Chociaż ze względu na kompleksowy trening bardzo często uczestniczą w nich również osoby średniozaawansowane lub zaawansowane.

Zajęcia te przeznaczone są dla wszystkich osób, którym zależy na dobrym samopoczuciu i świetnym wyglądzie całego ciała. Dodam również przy okazji, że fitness to nie tylko treningi, ale sposób na prowadzenie zdrowego trybu życia.

Tabata

Krótki trening w kilka minut, który daje wymarzone efekty, to marzenie każdej dbającej o kondycję osoby. Jest to metoda opracowana w 1996 roku przez pochodzącego z Japonii i współpracującego ze sportowcami przygotowującymi się do Olimpiady dr Izumi Tabata pracującego w National Institute of Fitness and Sports w Tokio. Skonstruowany przez niego trening nadaje się nie tylko dla sportowców, którym zależy na poprawie wyników, ale także i amatorów, którzy chcą poprawić kondycję swojego organizmu.

Trening Tabata poprawia znacznie wydolność aerobową (tlenową) i anaerobową (beztlenową) w porównaniu do treningu o niskiej i średniej intensywności. Według badań trening tego typu o wysokiej intensywności to skuteczny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Ćwiczenie w ten sposób pozwala spalić więcej tłuszczu niż tradycyjne ćwiczenia aerobowe. Jest to możliwe poprzez utrzymujący się po zakończonym treningu podwyższonym metabolizmie kwasów tłuszczowych. Proces ten może trwać nawet kilkanaście godzin po zakończonym treningu podczas którego tkanka tłuszczowa jest spalana szybciej, mimo że nie wykonujemy już ćwiczeń.

Trening Tabata trwa tylko 4 minuty a my podczas jednego treningu powtarzamy ją 4 razy starając się cały czas zachować maksymalną intensywność.

 Zasada jest prosta – ćwiczymy przez 20 sekund i przez 10 odpoczywamy. Wykonujemy 8 takich serii. W ciągu 20 sekund pracy robimy tyle powtórzeń jednego ćwiczenia, ile tylko jesteśmy w stanie jak najszybciej wykonać . Najważniejszy jest tutaj dobór ćwiczenia które angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała oraz to, że ćwiczymy na maksa, ale warunek jest jeden –  podczas treningu układanego dla Ciebie wybieram ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała. Dodatkowy ciężar spowoduje, że treningu nie wytrzymasz, masz na to moją gwarancję. Nie możemy się oszczędzać, nie zwalniamy, nie oszukujemy samego siebie, nie wydłużamy odpoczynku! Jeśli po wykonaniu 8 rund nie czujesz się zmęczona to znaczy, że nie przyłożyłaś się i nie dałaś z siebie wszystkiego. Duże zmęczenie i brak ochoty na dalsze ćwiczenie oznacza, że trening został wykonany tak jak trzeba. Oczywiście trening rozpoczynamy solidną rozgrzewką a kończymy 10 ćwiczeniami  na rozluźnienie i rozciągnięcie mięśni.

Trening Tabata nie jest raczej polecany osobom o słabej kondycji fizycznej i niskiej wydolności, ale warto spróbować.

HIIT

 w języku angielskim oznacza High Intensity Interval Training – trening przedziałowy o wysokiej intensywności. HIIT to trening fizyczny polegający na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Typowy czas trwania całego treningu HIIT wynosi od kilkunastu do dwudziestu paru minut.

HIIT staje się bardzo popularną formą treningu nie tylko wśród sportowców, wchodzi szturmem również na zajęcia fitness, ze względu na jego korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Badania pokazują, że w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu. Działanie takie związane jest z utrzymującym się od kilku nawet do kilkunastu godzin po zakończeniu treningu podwyższonym metabolizmie kwasów tłuszczowych, co prowadzi do zwiększonego spalania tkanki tłuszczowej nawet po zakończeniu ćwiczeń. Zjawisko takie nie występuje przy tradycyjnie nisko i średnio intensywnych ćwiczeniach aerobowych.

Ze względu na intensywny charakter HITT ma też korzystny wpływ na wydolność tlenową organizmu. Badania na grupie przeciętnie wytrenowanych kobiet i mężczyzn wykazały wzrost wydolności tlenowej o ponad 100% po zaledwie sześciu treningach interwałowych przeprowadzonych na przestrzeni dwóch tygodni.

Turbo spalanie

To kolejny innowacyjny trening o formule interwałowej. W tym treningu została zastosowana kombinacja ćwiczeń Kardio i Turbo, dzięki czemu efekty są jeszcze szybsze niż przy innych treningach redukcyjnych.

W trakcie treningu Turbo Spalanie możesz spalić od 158 do 302 kalorii. Liczba spalonych kalorii jest uzależniona od wielu czynników, takich jak waga, wiek, wytrenowanie, ale najważniejszym czynnikiem jest Twoje zaangażowanie. Wykonując ćwiczenia z pełną energią i wkładając w nie całą swoją siłę, spalisz przynajmniej dwukrotnie więcej kalorii niż ćwicząc na „pół gwizdka”.

Turbo spalanie, podobnie jak tabata i HIIT przynosi korzyści  jeszcze długo po zakończeniu ćwiczeń. Badania dowiodły, że treningi takie jak ten skutkują przyśpieszeniem metabolizmu jeszcze od 24 do 48 godzin po skończonym treningu. Także siedząc dzisiaj wieczorem przed telewizorem lub czytając książkę, Twój organizm będzie nadal spalał ponadnormatywną liczbę kalorii.

Metoda ta ma na celu zwiększenie intensywności treningu poprzez bardzo dynamiczne 10 - 15 sekundowe ćwiczenia Turbo, które wykonujemy ze 100% zaangażowaniem w maksymalnym możliwym w tym momencie tempie. Skutkuje to bardzo mocnym przyśpieszeniem metabolizmu, wywołując jednocześnie dług tlenowy w mięśniach.

Fitball

Zajęcia na dużych piłkach, które stosowane są również w rehabilitacji. Fit ball to wspaniały trening ogólnorozwojowy. Ćwiczenia na piłce świetnie wzmocnią nasze ciało w odciążeniu kręgosłupa. Piłka jest wykorzystywana jako jeden z lepszych przyborów do treningu funkcjonalnego, podczas którego nie izolujemy pracy mięśni, trenujemy kompleksowo całe ciało i jednocześnie wzmacniamy mięśnie posturalne, poprawiając naszą równowagę i siłę wewnętrzną poprzez nieustanne utrzymywanie równowagi.

Ruch z wykorzystaniem kuli gumowej staje się w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularny (ludzie wprost nie cierpią rutyny), a ćwiczenia z nią można określić trzema słowami: efektywność, przyjemność i wyzwanie.

 

Fitball to trening polecany zdecydowanie dla wszystkich.

 

W aktualnym planie zajęć są ujęte treningi interwałowe ( tabata, HIIT, turbo spalanie, trening funkcjonalny, modelowanie sylwetki - TBC, ATB ).

Interval & body shape - to połączenie treningów interwałowych ze wzmacnianiem i modelowaniem sylwetki.

 

Ćwiczenia takim sposobem dają możliwość wnikliwej obserwacji swojego ciała – reakcji na ruch, stopnia wytrenowania, postępów w treningu. Ponadto pozytywnie oddziałuje na organizm: wzmacnia serce, sprzyja tworzeniu się nowych naczyń wieńcowych, wywołuje przekrwienie, zwiększa siłę i wytrzymałość mięśni, wspomaga spalanie tłuszczu, stymuluje wydzielanie hormonów szczęścia.

 

Trening nadaje się wyłącznie dla sprawnych i zdrowych osób. Nie mogą go wprowadzać w życie osoby z chorobami serca, płuc, mający aktualnie infekcje, wyniszczone i niedożywione. Zatem nie jest dla wszystkich, jednakże sami możemy decydować o swoim maksymalnym tempie i obciążeniu a ja zawsze podaję alternatywne ( łatwiejsze) ćwiczenia dostosowane do możliwości każdego.

 

Na zajęcia przynosimy dobry humor, pozytywne nastawienie do maksymalnego wysiłku, wygodny strój i obuwie sportowe zmienne, wodę i ręcznik. Wychodzimy uśmiechnięte, zmęczone i szczęśliwe !!!

 

 

 

 

 

 

 

WORK, DANCE &FITNESS
Anna Nowakowska-Sokołowska
tel. 692 309 050,
an.nowakowska@interia.pl zajęcia - sala Szkoły Podstawowej nr 1 w Żarach ul. Szymanowskiego

 

 

Please publish modules in offcanvas position.